Sent samtal med en övertrött.

När telefonen ringde i går var jag trött och redo för sängen. En (sjukt rolig) kompis var det. Stackare. Jag var grymt övertrött och fnittrig och hade jag varit henne så hade jag nog lagt luren åt sidan...Hennes försök att vara seriös gick så där:

Vännen: "Men ska vi färga håret på torsdag?"

Den övertrötta: "Ehh...näe...på torsdag. NU på torsdag??? Jag vet inte..."

Vännen: "Ja, men på en salong alltså."

Den övertrötta: "Nja. Jag har inte riktigt bestämt om jag SKA färga mitt hår....Jag tänkte så här, att jag ska i alla fall färga det när jag börjar få grått hår!"

Vännen: "??? Eh. VA?"

Den övertrötta: "Ja. När jag har fått gråa hårstrån. DÅ ska jag färga det i alla fall..."

tystnad

Den övertrötta: "Fast jag har inga gråa hårstrån än...Är inte det lite sent?"

Vännen: "Va?"

Den övertrötta:  "Ja. Borde jag inte ha fått lite gråa strån nu vid min ålder?"

tystnad...??? (Jag börjar misstänka att hon har slutat lyssna. Eller kanske till och med somnat)

Den övertrötta: "Jag känner mig lite sen i utvecklingen. BORDE jag inte ha fått några gråa strån? Har inte DU det?"

tystnad... (Eller jag hör något ljud. Som en snarkning, grymtning eller en suck. Svårt att bedöma)

Den (nu grymt) övertrötta: "Ja, det är inte så att jag längtar efter att få grått hår. Men jag börjar ju undra om jag är lite sen..."

Den övertrötta: "Eller du! Vi hörs i morgon i stället. Ok!?"

(Jag TROR att jag kunde höra ett typ TACK där. Eller TACK SNÄLLA för att du slutar tjata.
Jag TROR jag hörde det)

Kommentarer
Postat av: mia

kanske en före detta vän nu..;) he he

2011-10-25 @ 14:42:03
URL: http://mia71.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0