Betala för köldskador eller solsting!?

Jag berättade för sambo att storkillen var ledsen för att alla kompisar åker till Turkiet och Thailand utan han. Pinsamt jue. Därför kräver jag nu en resa med familjen. Vill ju inte att min kille ska känna sig utanför eller annorlunda.

Hur kul kan det vara när hela klassen pratar om deras resor. Om sol, bad, pyramider, kameler och deras skit (kamelens alltså).  Vad ska min kille skryta om? "Jaja, men jag har varit i Ljungby och jagat. En gång var jag i Danmark också. Det ni!!!" Näe. Det räcker inte.


Sambo tycker att vi ska resa till något ställe där man kan åka skidor (helst vill han inte att vi åker utanför Växjö i och för sig. Och max i 50 minuter i så fall, sen längtar han hem...men jag insisterar). Jag vill åka. Och jag vill ha soligt och varmt. Inte tänker jag betala för att frysa... Hoppas jag får bestämma...(eller, det får jag ju).


Så nu är det jag som kollar in lite olika resmål. Jag tänker mig Egypten eller Thailand (MYCKET troligt lilla Vickan). Sambo tänker mer en resa till Schweiz (!). Skidsemester. Kul. Om man kan åka skidor. (Jag fattar inte ens varför han vill skada mig, trodde vi var kära i varandra. Han önskar mig köldskador och brutna ben...Hm...ska nog kolla upp eventuella testamente- det luktar skumt det här).

Nåväl. Har jag tur blir det en resa innan jag får barnbarn. Har jag otur blir det med rollator. Den som lever få se. Som min syster brukar säga (fast hon vet inte om att hon brukar det. Lite virrig. Söstra min).

Näe...Man ska aldrig skriva när man är trött och längtar efter Zlatan (boken)...I morgon när jag läser detta kommer jag att ångra mig och tycka jag var dum i huvet som skrev...Men jag kan bara skylla på dig PETER Mr Ballerina, som hetsar mig!!! Det blir DITT fel i morgon.

Sov gott mina vänner...Vi tar ångesten i morgon. Nu ska jag lägga mig med Zlatan.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är väl inte alla som ligger med Zlatan heller?

2011-11-18 @ 22:28:10
Postat av: Eva

EGYPTEN!!!!

2011-11-18 @ 23:02:46
Postat av: Jessica

Thailand Thailand Thailand :D

Jag får ju offra mig :P och följa med på bröllopsresa dit,,, Eftersom det i princip skulle ta resten av året att ta sig dit markvägen samt en del måstetyvärråkabåtföratttamigdit, så mådte jag bestiga djävulsmaskinen som kallas flygplan och sitta där i typ 10 11 timmar.

Men jag ska minsann besöka farbror doktor så han får skriva ut lite roliga sovpiller - HA!



Hoppas du kan övertala sambon till värmen, Kram

2011-11-18 @ 23:06:48
URL: http://lillsnuffsa.blogg.se/
Postat av: malin

Inte Egypten de var den sämsta resa jag någonsin varit på. Bulgarien i juni var toppen:)

2011-11-20 @ 08:58:19
URL: http://familjenwiden.blogg.se/
Postat av: Evelina - mamma till Lucas

ja jag hade åkt varmt! Kylan kan andra åka till ;) hihi..skitPeter... allt är hans fel! ;) puss puss fina...jag o lillprutten saknar dig. <3

2011-11-20 @ 13:14:39
URL: http://evelina84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0