19 bakelser ner i tunnan.

Jag var och fikade med pappsen idag när jag såg konditorn SLÄNGA 19 bakelser. Ja, ni läste rätt. 19 stycken bakelser rätt ner i papperskorgen (och nej, jag fiskade inte upp dem eftersom det var folk runt omkring). När hon hade raffsat ner dem så säger jag till henne:

"Det där såg RIKTIGT illa ut!!!"

Konditorn vände sig om och tittade nervöst på mig och frågade vad jag sa.

"Det där såg RIKTIGT illa ut!!!"  sa jag igen. "Att det kastas menar jag...att man kastar sånt man kan äta!"

När hon förstod vad jag hade menat sken hon upp och höll med mig. Hennes nervositet försvann och hon log och sa att det faktiskt ÄR illa att det slängs. Hon log. Helt ovetande om att grädden runt munnen syntes och var lättad över att jag syftade på det som slängdes och att jag inte hade sett henne äta lite av bakelserna innan.

Tagen med fingrarna i kakburken, kan man säga!



Kommentarer
Postat av: Anonym

Klockrent..;)

2011-12-08 @ 20:39:13
Postat av: Evelina - mamma till Lucas

håller med, klockrent!

2011-12-08 @ 20:50:13
URL: http://evelina84.blogg.se/
Postat av: Eva

Hahaha

2011-12-09 @ 12:14:28
URL: http://modefrizon.blogg.se/?tmp=06230053

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0