Ö & B och underbara ägg!!!

Åkte till Ö & B för att köpa Anthon Bergs chokladägg. De finns ingen annanstans verkar det som. Jag har så svårt att hitta till Ö & B...men gjorde det tillslut (nöden har ingen lag, inga regler och inget sunt förnuft)!

Jag gick runt och letade. Och letade. Och letade. Vet inte hur många varv jag gick. Jag kände att jag började bli väldigt frustrerad...Jag var så himla sugen. Så där sugen att chokladäggen tog upp all plats i hjärnan. Kunde liksom inte tänka på någon annan choklad.

Tillslut frågade jag en kille som jobbar där:

Jag: "Ursäkta får jag bara fråga en sak?"

Killen: "Ehh...jaha... visst!" (Fråga då brudjävel fastän du ser att jag har heemskt bråttom)

Jag: "Var har ni chokladäggen från Anthon Bergs???"

Killen: (Ser sig lite omkring, vrider på huvudet. Lite åt vänster och lite åt höger.)"Öhh...nja..." (tystnad)

Jag: (Som är jäkligt sugen...på chokladen, alltså) "Kan de ha tagit slut eller? Jag hittar inte dem!"

Killen: "Chokladägg? Näe...vi har bara sånt vid jul och sånt där!"

Vid jul och SÅNT DÄR???!!! Vad i...!!!

Jag: "Jasså så konstigt! Jag köpte såna förra veckan...HÄR hos er! De kan alltså bara ha tagit slut då!?"

Killen: (Vänder ryggen åt och går iväg och mumlar bara till svar) "Ja, de är nog slut!"


Jag kände mig riktigt irriterad. För det första för att mitt beroende inte skulle tillåta mig att äta någon annan choklad just då. Och för det andra för att killen verkade tycka det var skitjobbigt att vara trevlig, göra sitt jobb (som han faktiskt får lön för) och för att han inte bara kunde leta upp de där jävla äggen!!! (Eller åtminstone vara uppriktig och säga att han inte visste, och att jag fick leta själv.)

Jag gick två varv till. Kollade bakom där killen hade stått och gick fram till en låda. Och där låg mina ägg!!! Dagen räddad! Jag tog sex påsar (Utifall att...nästa gång kanske de är slut...på riktigt.) och gick till kassan för att betala 600 underbara gram choklad.

Jag hade god lust att trycka upp påsarna under näsan på killen och önska honom God jul...eller "nåt sånt där".

(Fast jag lät bli eftersom jag var så glad över mina 600 gram...som nu sitter som en smäck runt midjan!).



Kommentarer
Postat av: Evelina

Va bra, då behöver inte vi ta med något godis imorgon då ;)

2010-09-24 @ 21:00:11
URL: http://evelina84.blogg.se/
Postat av: Anonym

DU e för skön syster...;)

2010-10-17 @ 23:40:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0