Nya yrket: Brottsling!

Eftersom jag var för snål att ta tåget till Örebro bestämde jag mig för att lägga pengarna på böter i stället (allt för att inte gynna Sj).

Theo och jag skulle hälsa på lillebror (min alltså...Theo har liksom ingen) i helgen och jag kunde inte bestämma mig om hur vi skulle ta oss dit. Det skulle vara skönt att slippa köra själv samtidigt som vi skulle kunna spela spel och läsa böcker under resan om vi tog tåget.

Men...jag ansåg att 1400 kronor var för mycket, eftersom jag kör för mindre pengar...Så vi körde alltså!

När det var en timme kvar till Örebro körde jag om en polisbil som jag tyckte körde för sakta. Alla bilar låg bakom den och tryckte...utom jag (tyvärr). Vi körde någon kilometer innan jag tittade i backspelgen och såg...BLÅLJUS från polisbilen! Fan...var det inte en 90-väg!?

Jag stannade efter en stund och de bad mig backa in från vägen. Jag frågade om jag hade gjort något fel men polisen svarade bara att vi skulle ta det sen...(Gulp).

Fyra poliser i bilen och två som kommer fram till mig...

Polis 1: "Vi kan börja med körkortet..."

Jag: (Ger körkortet och funderar på orden "vi kan börja med...")

Polis 2: Tar körkortet och går till polisbilen.

Polis 1: "Är det DIN bil?"

Jag: "Nej, min sambos" (och tänker: är det olagligt att LÅNA bilar nu för tiden??)

Polis 1: Ger mig alkoholblåsapparaten och ber mig blåsa (och jag tänker: Vafan...såg jag FULL ut när jag körde?)

Polis 1: Kollar apparaten och säger: "Det såg bra ut!"

Jag: "Ja...det hoppas jag VERKLIGEN!"

Polis 2: Kommer tillbaka med mitt körkort och går runt bilen och synar den. Hon kollar in i bilen och tittar på      Theo.

Polis 1: "Kommer du att erkänna att du har kört bilen eller nekar du?"

(Ungefär HÄR börjar jag känna mig som en riktig brottsling!!!)

Jag: Funderar starkt på att peka bak på Theo och säga att det var HAN som körde bilen och att bilen är hans pappas och att jag har inte en jävla aning om hur jag själv hamnade i bilen!!!MEN...jag erkänner direkt och lägger armarna på motorhuven...(det sista var lögn).

Polis 1: "Vet du om att det är körförbud på bilen???"

Jag: "Ehh, näe?! ÄR det..."

Polis 1: "JA! Det är totalt körförbud. Du får inte köra den!!!"

Polis 2: "Nej...den får inte köras alls!!!"

Jag: "Nähe...men jag måste fråga en sak bara...HUR vet ni det???"

Polis 1: "Vi gör rutinkontroll och körde bakom dig och kollade upp det. Den som kör kollar upp alla bilar på datorn!"

Jag: "VA!...Den som KÖR???"

Polis 1: "Nej, den som sitter bredvid menar jag!"

Jag: "Ja...jag tänkte väl det...Lät lite farligt annars!"

(Som om detta ens vore relevant ...)

Polis 1: Skriver mina böter och frågar om jag kommer att skriva under...för annars kommer de ÄNDÅ att få rätt i domstolen...bla bla bla. Vad i helvete. Så allvarligt det kan vara då. Jag har ju för fan bara kört en obesiktad bil. Inte mördat någon. Inte våldtagit eller ens skattefifflat!!!

Jag: "Jaha...och hur gör jag nu???"

Polis 2: "Som sagt, du får inte köra bilen! Vart är du på väg???"

Jag: "Till min bror i Örebro...och det är ju en bit kvar...Så hur gör jag?"

Polis 2: "Det är körförbud på bilen och vi får inte se dig åka här ifrån!"

Jag: "Jaha okej...då får jag väl köra EFTER er denna gången!"

Polis 2: "Som sagt...vi får inte se att du lämnar platsen!"

Jag: "Näe...jag får låta bli att köra om er igen alltså..."

Polis 2: "Vi ska köra tillbaka igen...och ta vänster här framme"

Jag: "Ja men vad bra! Jag ska köra höger...jag väntar här tills ni ha kört!"


Say no more!!!

(Polisjävel)













Kommentarer
Postat av: Peter Andersson

Haha, klockrent skrivet och en så jävla skön historia att berätta för dina barnbarn :)

2010-10-18 @ 20:51:57
URL: http://pppeter.blogg.se/orebro
Postat av: Evelina

Haha!!! Håller med Peter! Smidigt vännen ;) Hahaha, du får ursäkta men de roligaste är ju att ha roligt på andras bekostnad :P Sorry vännen, älskar dig ändå <3<3 Saknar dig.... pussar o kramar

2010-10-18 @ 21:02:21
URL: http://evelina84.blogg.se/
Postat av: mia

asgarvar medans tårarna rinner ner från kinderna...;)

2010-10-18 @ 21:11:05
Postat av: Anonym

asgarvar medans tårarna rinner ner från kinderna...;)

2010-10-18 @ 21:11:50
Postat av: Jeanette

Du är helt otrolig hahaha!!!

2010-10-18 @ 21:14:50
Postat av: malin widén

ja föråt men kan man göra annat än att skratta. Gubben min satt här brevid som ett frågetecken när jag garvade som bara den.

2010-10-19 @ 20:12:16
URL: http://familjenwiden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0