Oj oj oj så dåligt uppdaterat!!!!

Vem är det som sköter min blogg egentligen? Det sker sällan någon uppdatering. Dåligt tycker jag!!!! Får väl offra mig en stund...

Livet är som vanligt. Varken mer eller mindre. Lite mer stressigt kanske. Med tanke på att vi ska flytta från kommunen. Vissa saker verkar stressa mig (kalla mig gärna överkänslig...), men detta känns lite jobbigt:

# Vi har inget hus eller lägenhet i nya kommunen. Kötiden för lägenhet är minst ett år (finns en ledig etta som vi kunde ta, men det verkar dumt att separera redan innan skolorna har börjat). Att bygga ett hus kostar ca 4 miljoner och kan vara inflyttningsklart tidigast i oktober (går det att tälta i september/oktober och kan man få något slags bidrag för att man är så snäll och flyttar med sin sambo...typ 3.5 miljoner eller så?! Vi kan kalla det solidaritetsbidrag).

# Sambos nya arbete börjar (senast) 1: a augusti.

# Noah börjar skolan i augusti.

# Jag blir arbetslös i nya kommunen.

# Vi vet inte vilken skola vi ska skriva in barnen i eftersom vi inte vet i vilket område vi kommer att hamna i.

Med mera med mera...Kanske överreagerar jag men jag känner liksom: Helvete så bråttom vi har. Fan fan fan.

Ingen panik. Inte alls. Jag ska ta det lugnt. Leva som vanligt och njuta av nutiden (Ge mig bara ett boende, för helvete...så ska jag lugna ner mig).

Andra saker som håller mig vaken om nätterna är mina tankar om olika saker, till exempel:

# Hur sjutton ska handikappade människor få tag i toalettpappret (inne på offentliga toaletter)när pappershållaren sitter två meter från självaste toalettstolen? Är det så att alla funktionshindrade människor har extra långa armar??? Stackars satar. Själv håller jag på att trilla av stolen när jag sträcker mig efter pappret (och min rumpa är fasen inte liten, så det beror inte på det.)

# Vad gjorde jag i mitt liv innan jag skaffade dator? Jag verkar ha tappat mitt gamla liv någonstans. När datorn var trasig i fem dagar mådde jag nästan illa. Ringde till slut sambo på jobbet och sa att han inte fick komma hem om han inte hade en ny dator med sig (nu hade han ju det, men om han inte hade haft det...skulle jag ha varit ensamstående nu då?).

# Om alla människor med inkomst, gav tio kronor var varje månad, så skulle miljontals barn i världen överleva. Varför finns det ingen lag på detta!?

Det lever många små spöken i min lilla hjärna om kvällarna. Det verkar nästan som om den tar igen sig på något sätt. Hjärnan är ju inte direkt överarbetad på dagarna så när kvällen kommer ska den ta igen allt...för att djävlas.

Mmmm, något störd...kanske. Bäst att jag gör något vettigt istället...Googla lite så att jag inte missar något spännande innan jag lägger mig.

Sov gott fina ni.

Kommentarer
Postat av: Evelina

Hej vännen! Tänker på dig, jobbigt att det inte verkar lösa sig. Frustration på hög nivå!



Kvällsspöken är inget kul att ha....de verkar komma när man försöker slappna av...man ska tydligen inte de!



Saknar dig massor. Spenderar de sista veckorna i Kalmar nu.....seeegt. Vill bara härifrån. Flytta.



Ha det bäst älskade vän. Pussar o kramar <3

2010-05-11 @ 18:58:33
URL: http://evelina84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0