Självömkan och Balder.

Här sitter jag ensam och rastlös. Tycker nästan lite synd om mig själv trots att jag efterlyser ensamhet lite oftare. Aldrig blir jag nöjd. Theo sover och resten av familjen är iväg. Tur att jag har datorn som sällskap. Tv;n är på i rummet bredvid, så lite ljud har jag också :). Vad mer kan jag begära!?

I dag spelade jag volleyboll för sista gången i mitt liv. Handlederna är helt (JÄVLA) värdelösa och svek mig ordentligt i dag. Skit!

Senare var vi på barnkalas i simhallen och plaskade runt. Trevligt folk och mysig stämning...MEN...att vistas i baddräkt är inte bland det roligaste jag vet. Det är så jobbigt att känna sig som en valross i för små kläder. Det är surt att behöva hålla in magen tills ansiktet blir blått. Det är trist att blända alla andra med mina likbleka otäckta (och otäcka med, för den delen) kroppsdelar. Inte min cup of the, eller vad man nu brukar säga.

Annars är livet som vanligt här. Ungefär som Balder i Liseberg. Upp, ner och lite runt, runt, runt. Lätt illamåendekänsla en del dagar och ett lyckorus andra. Precis som det ska vara. Vissa dagar skriver jag på min bok och ser mig själv som nästa Dave Pelzer medan jag andra dagar undrar om jag någonsin kommer att kunna skriva fler ord än vad som räcker till inledningen.

Återkommer när jag hittar hit nästa gång. Måste hinna med mitt nyfunna intresse nu, innan kudden ropar. Kram till er alla.

Kommentarer
Postat av: segsliten

En bok! Det låter spännande.

Kram ♥

2010-02-14 @ 10:24:18
URL: http://permanentformsvacka.blogspot.com/
Postat av: Eva

Synd med handlederna. Jag hade problem med min högra handled när jag var yngre, men det gick över, jag fick ha ngt stöd eller vad det var när jag skulle ha gympa o skriva o sånt.. Prova? Är det båda? Du, var glad att du kan hålla in magen iaf, det är inte alla som kan det och få en skillnad! Haha! Ta det lugnt med boken, kommer det ord så gör det.. viktigt o inte känna sig tvingad tror jag.. KRAM på dig min fina syster!

2010-02-14 @ 12:44:19
URL: http://evottpevott.blogg.se/
Postat av: Evelina

Du kommer ju få värsta tvättbräde-magen av att gå och hålla in den hela tiden ;) Saknar dig vännen, hoppas att handlederna kryar på sig. Finns lite stabilitets övningar man göra för att stärka upp dem, låter som de kan behövas.... om du har tid och lust ;) Saknar dig.....säger jag igen...<3 pussar o varma kramar till dig älskade vännen

2010-02-15 @ 21:02:14
URL: http://evelina84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0