Elaka mamman.

Vilken dag! På morgonen lekte Theo och jag med hans nya leksak. Det är en figur som kan skjuta i väg ett spjut i plast. Vi busade (ok, jag busade) och så råkade jag skjuta i väg spjutet på Theo. Rätt i ögat. Jäklar vad ont det måste ha gjort. Han grät ett tag och gnodde sitt röda (som brukar vara blått) lilla öga. Jag sa förlåt (men kunde givetvis inte låta bli att skratta) och han undrade varför jag var så elak (asgarv...jag är verkligen dum när jag skrattar).

Fem minuter senare, när det var dags att ge sig av till förskolan, hände det en sak igen. Jag kan ju erkänna att jag är ganska blåst som gör ett erkännande här, på hur jag behandlar mitt lilla barn ;). Precis när jag ska gå ut i hallen så råkar (jag lovar, detta var inte heller meningen) jag fälla Theo på något sätt. Han trillar och slår i bakhuvudet, armbågen och rumpan! Himmel och pannkaka vilket liv! Stackars Theo fick himla ont...som han uttryckte sig.

Efter förskolan, alltså en och en halv timme senare händer den sista grejen (det är nästan så man undrar om jag vill skada honom med flit, stackars lilla barn). Jag står på parkeringen när en hård vind blåser tag i mig. Jag tappar balansen och ramlar naturligtvis på Theos fötter, på de små ömtåliga tårna. Fler tårar och ännu mera skratt av den elaka mamman (tårarna var inte mina).

Allvarligt talat. Hela den här dagen har varit kaotisk och jag KAN inte hjälpa att jag skrattar. Jag har bara en sjukdom (?) som ser det lustiga i alla olyckor. Jag vet. Jag är en hemsk människa.

En sak till, som kan bekräfta min elaka sida. När vi åt kvällsmat satt jag och pratade med Noah (Tack gode gud att det inte var Theo). Rätt som det var så försvann han helt plötsligt från stolen! Han gled av den hala skinnstolen och försvann under bordet. Herregud vad jag skrattade!!! (Noah grät och undrade varför jag var så elak...).

Tack och lov att dagen är slut! Snart ska den elaka mamman gå och lägga sig. Phu (man blir trött av att vara dum).




Kommentarer
Postat av: evelina

Haha...(hoppas inte kidsen läser...) men jag hade gjort precis samma sak...skrattat ;) <3

2010-08-26 @ 19:14:07
URL: http://evelina84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0