Bitter

I dag var vi på Leos lekland. Kul för barnen, astråkigt för mig. Livet kan ju inte vara roligt jämt! I morgon ska vi cykla runt Växjö-sjön, barnen och jag. Det gillar jag!!! Har lovat att stanna vid lekparken också. Kul att barnen har syskon att leka med. Känner mig så bortskämd över att bara kunna titta på när barnen leker...och slippa vara med. Är inne i en tråk-period, vilket innefattar lek. Tycker det är aptråkigt att leka just nu. Tur att barnen har varandra (och tur att de inte kan läsa det här...stackars barn, vilken skitmorsa!!!).

Snart börjar skolan och dagis (FY, vilken förskollärare jag är!!!"Det heter inte dagis, utan förskola". Hrm...Gud bevare mig väl så fint allt ska låta. Det är väl för fasen inget fel med dagis!? Jag säger väl dagis hur mycket jag vill. Dagis, dagis, dagis...Till fan hämtar hem mig).

Men som sagt. Snart börjar vi med våra rutiner igen. Ska bli skönt. Lämna på dagis. Lämna i skola. Hämta på dagis. Hämta i skola. Själv ska jag sitta här. Arbetslös och bitter (om jag nu hinner sätta ner rumpan innan det är dags för hämtning. Hinner jag inte det får jag väl sitta och vara bitter i bilen).

Livet är underbart. Det kan man nog inte tro att jag tycker. Underbart kanske var en överdrift, men ganska bra i alla fall. Är bara lite trött just nu. Är trött på att flytta runt. Är trött på att inte ha några rutiner. Är trött på att vara trött. (Men resten är bra)

Ska ge mig ut i cyberrymden nu och kolla så att alla sköter sig. Thanks God for face- book!!! (Måste skaffa mig ett liv)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0