En tanke över livet...

Funderar över livet. Vilken berg och dalbana. Vissa stunder känns allt så där bra att jag får rysningar- för bra för att vara sant på något sätt. Andra stunder känns det som om jag trampar vatten. Jag kommer liksom ingenstans. Jag har ingen energi och har svårt att glädjas över småsaker som jag annars kan le åt. 

Jag är inte ett dugg deprimerad. Funderar bara på hur livet fungerar. På hur jag vill ha det. Jag kan inte spola tillbaka tiden så det gäller att lägga alla kort rätt och riktigt. Jag vill hellre se tillbaka på alla misstag än att tänka att jag borde ha levt mer, gjort mer saker och vågat mer.

Livet är underligt. Livet är upp och ner. Livet har en viss spänning som jag inte skulle vilja leva utan.

Jag funderar. Tänker på vad jag vill göra innan jag lämnar min plats för nästa lilla människa. Jag har mål och drömmar. Jag vill leva varenda minut med mina barn (nu överdrev jag). Jag vill vara med mina barn. Mycket och ofta. Jag vill krama dem. Sluta dem i min famn som jag brukar och bara njuta.

Livet är härligt. Jag är glad över att få vara med. Samtidigt är jag bitter över att jag inte kan vara med för evigt. Jag vill själv kunna bestämma när jag är klar med livet.

Jag ska försöka njuta varenda minut, men jag vet att jag kommer att misslyckas. Livet är jobbigt vissa stunder. Livet är upp och ner. Livet är en berg och dalbana...vilken tur att jag älskar karuseller!

Kommentarer
Postat av: Eva

Hum.. ;(

Jobbigt inlägg, skulle inte läst.



Men du har uppdaterat vilket betyder att jag med måste göra det.

Lovade ju.

Men det får bli imorgon. Nu ska jag lägga mig brevid mitt barn och krama.

Älskar dig. Puss

2009-09-08 @ 22:28:13
URL: http://evottpevott.blogg.se/
Postat av: mia

Fina, mörka och ljusa meningar som var lite jobbiga att läsa...

Love u

2009-09-20 @ 20:46:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0