Jäkla försäljartanter...

Telefonen ringde nyss och Theo ropade att han ville svara. Jag såg på numret att det var en försäljare och eftersom jag har "försäljareforbi" så lät jag honom ta luren (jag satte naturligtvis på högtalaren).

Theo: Hej

Tanten: Hej, får jag prata med mamma?

Theo tänker ge luren till mig men jag skakar på huvudet och viskar att jag inte vill prata. Theo är genast med på noterna och börjar skratta.

Tanten: Kan jag få prata med din mamma???

Hon pratade på bred skånska och talade överdrivet t y d l i g t (fan nu ringer hon igen och Theo vill inte svara denna gången...)

Theo: Näe...

Tanten: J a g   v i l l   p r a t a   m e d   d i n   m a m m a
 
Theo:
(tittar på mig som febrilt skakar på huvudet och viker mig av skratt) Näe...

Tanten: JO!!!

Theo: näe...

Tanten: KAN JAG FÅ PRATA MED DIN MAMMA ELLER PAPPA!!!

Så där höll de på ett tag men Theo tröttnade till slut och gav luren till mig...och då la jag på. Fasen så roligt!!! (Och barnsligt, jag vet).

Det värsta är att Theo kanske kommer att göra så varje gång han svarar i telefonen. Tänk om de ringer från bingolotto för att tala om att jag kan vinna fem miljoner, och så svarar Theo att de inte får prata med mig. Sedan lägger han på och jag har förlorat flera miljoner. Då kommer jag nog inte att skratta lika mycket. Det positiva är att jag inte ens spelar bingo. Fy fan vad jag är barnslig...kan ingen omyndigförklara mig!?

Kommentarer
Postat av: Eva

Haha! Det är är HUMOR I HÖGSTA GRAD! Jag hade velat va med, jag hade dött av skratt!!!!!

2009-05-27 @ 13:04:26
Postat av: Peter Andersson

Haha, så skön. Man borde göra en dokusåpa om er. Skulle vara en succé utan dess like.



Håller med Eva, humor av absolut högsta klass... Synd jag inte fick bevittna det bara.. :)

2009-05-27 @ 17:13:16
URL: http://pppeter.blogg.se/
Postat av: lisette

Hejsan :)

tänkte berätta att jag har en outlet som jag säljer lite kläder, skor och smycken och så på :) Kan alltid ta dig en titt genom att gå in på adressen nedan..



Http://Lisettee.blogg.se/outlet



är du intresserad så skriv tillbaka till min vanliga blogg eller outlet bloggen så svarar jag så snart som möjligt.. Tack så länge..

Kramar Lisette

2009-05-28 @ 10:51:09
URL: http://lisettee.blogg.se/
Postat av: segsliten

Tur att vi är fler som gillar sådana där telefon fasoner! Men de ber ju om det, vad kan de vänta sig när de ringer sådär?



Jag har faktiskt jobbat med telefonförsäljning, jag kommer inte ihåg om jag stod ut en eller två dagar. Hur ska man kunna övertyga folk när man själv i samma situation troligen skulle ha lagt på redan innan presentationen var avslutad?



Ps: Ser att det är bloggförsäljare i farten också!

Kram ☺

2009-05-28 @ 21:08:59
URL: http://permanentformsvacka.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0