så ensam...

Hela min familj har åkt och ska vara borta till söndag. Det kan ju kanske tyckas vara skönt för en stressad, sömnlös småbarnsmamma. Men icke sa nicke! Inte ett dugg skönt. Eller jo, för några timmar så klart men fem dagar är lite väl bra. Jag saknade dem redan i går kväll, medan de fortfarande var hemma. Skumt!

Båda barnen "låtsasgrät" när de skulle åka och ojade sig om att de inte ville lämna mig, inte kunde vara utan mig och att de skulle sakna ihjäl sig. Och så vidare. De spelade ganska bra. Jag vet inte om de gjorde så för att de ville dölja glädjen över att få slippa vara med mig, eller om de bara tror att jag skulle må bättre om de visade att de skulle sakna mig. Jag vet inte. Men bra var de! De kanske skulle bli skådespelare. (En annan grät ju på riktigt...i smyg, kvällen innan...och i natt, och i morgon och nästa dag. På söndag natt gråter jag för att de har bråkat hela dagen och för att jag är såå trött).

Resten av veckan är det jobb som gäller och på lördag åker jag i väg med min storasyster. På söndag blir allt som vanligt igen och det är skönt. Jag älskar rutiner!

Måste låsa alla dörrar, kolla under alla möbler och tända små lampor i alla rum...så att jag kan lägga mig sen! God natt alla fina och sov så gott (själv ska jag hålla mig söndag då allt blir som vanligt...jag kan nämligen inte sova ensam...)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Njut och tänk va du kommer älska dina barn ännu mera när dom kommer hem :),egen tid så många dagar...sköönt,men man glömmer rätt fort vad man ska göra då hehe man lever ju tillsammans med hela familjen hela tiden sen när man plötsligt är själv då blir man bara så tom... konstigt. ha det så bra i helgen :) / kram T

2009-05-06 @ 09:03:51
Postat av: segsliten

Jag kan förstå att en vecka känns lång, men jag hoppas att du lyckas njuta lite under tiden ändå.Du kan nog behöva andas ut och bara vara. Synd att du ska jobba, annars kunde du ju hoppa på ett billigt plan från Skavsta, och komma och hälsa på här hos mig.

Kram ☺

2009-05-06 @ 09:35:30
URL: http://permanentformsvacka.blogspot.com/
Postat av: Eva

Kom hit o sov, du o Joel kan dela på madrassen.......... ;)

2009-05-06 @ 12:19:01
URL: http://evottpevott.blogg.se/
Postat av: Evelina

Imorgon är de du och jag som sover ihop :) puss på dig min fina

2009-05-07 @ 19:28:24
URL: http://evelina84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0