Den värdelösa kocken...

Så var denna helgen slut och den grymma verkligheten väcker mig till liv klockan sex i morgon. Bara att acceptera alltså! Har haft en mycket god vän på besök och kommer att leva på det ett tag...tills nästa gång hon behagar dyka upp (puss på dig).

Jag har alltid vetat att jag är en usel kock och att jag bara borde få beträda köket enbart vid diskning. Jag har lärt mig leva med det. Jag lagar mat till mina barn för att jag måste (då sambo inte är hemma och kan rädda dem från min mat). Jag har tänkt att barnen inte är så kräsna eftersom de ändå äter det jag lagar (eller just det, det gäller inte Noah).

Nu är det pyttelilla (verkligen pyttelilla) självförtroendet som bortblåst. Jag gjorde köttfärssås med Theo härom dagen och han krossade verkligen min tro på att jag faktiskt kunde laga köttfärssås. Han smakade av såsen och var helt tyst. Jag frågade om det smakade bra och han svarade (efter en stund av tystnad) : "Mamma...det smakade...andelunda!". Oj då. Det var inget bra betyg. Annorlunda! Och hur smakar det? Som kattskit eller?

I går ville han ha blodpudding vilket Noah bara hatar. Jag är inte den mamman som tvingar mina barn att äta sånt som jag vet att de blir illamående av, så jag gav honom tre alternativ. Antingen skulle han få köttfärssåsen som var över sen innan eller kycklingen som jag tillagade just då eller så fick han äta blodpuddingen som han inte tycker om. Han valde BLODPUDDING!!! Herregud vad han måste avsky min mat. Han valde något som han verkligen verkligen ogillar bara för att slippa min mat! Snyft!

När han satt och åt sin "hatmaträtt" sa han: "mamma, jag tycker verkligen inte om blodpudding men av det jag fick välja på så var jag ju tvungen att ta detta!!!". Fatta vilken förolämpning!

Från och med nu ska barnen enbart få färdigmat!!! (Åtminstone tills de har bett om ursäkt och kan äta min mat utan att vara gröna i ansiktet).

Kommentarer
Postat av: Ankan

Men nu tycker jag nästan synd om dig men jag kan inte låta bli att skratta när jag läser om det. Du skriver så bra!

2009-03-15 @ 21:44:51
URL: http://ankanochkakan.bloggagratis.se
Postat av: Ankan

Lägger till dig bland mina länkar eftersom jag är in och läser varje dag, hoppas det är ok?

2009-03-15 @ 21:56:46
URL: http://ankanochkakan.bloggagratis.se
Postat av: Eva

Oj..

2009-03-15 @ 22:06:38
Postat av: Evelina

Saknar dig redan vännen...Tack för i helgen :) Men jäklar vad du och jag rockade i köket i helgen ;) Puss o kram

2009-03-15 @ 22:33:23
URL: http://evelina84.blogg.se/
Postat av: segsliten

WOW! Hur smakade egentligen köttfärssåsen? Eller smakade du aldrig? Inte illa pinkat att laga så hemsk mat att barnen äter sina hatmaträtter! Du kanske kan lära dem äta allt möjligt på det här sättet. T.ex: Vill du ha mammas mat, eller kålrotssoppa/blomkålsstuvning, m.m.?

Nej, skämt och sido, det är inget kul när barnen inte äter det man lagar! När barnen sätter sig på tvären tappar jag all lust att laga mat, och sen blir det urtråkig mat tills andan och fantasin kommer tillbaka igen.

Kram ☺

2009-03-16 @ 11:07:42
URL: http://permanentformsvacka.blogspot.com
Postat av: mia

dina ungar e för kräsna syster...ler

2009-03-19 @ 19:30:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0