Älskade barn

Det är bland annat detta som gör att jag fullkomligt ÄLSKAR barn.

Theo tre år:

"Mamma...på MIN tid när jag var liten. För många ååår sen. ...när det fanns tigrar och lejon......."

"Mamma...för länge sen, för flera, flera år sen. Vet du, då gjorde jag......."

"Mamma...innan Noah var född och bara jag fanns......"

Detta är bara så härligt! Tänk att en tre-åring på fullaste allvar kan tro att han levde innan hans sex-årige storebror. Tänk att han kan prata om sin tid och låta lika trovärdig som min farfar gjorde när han berättade om fyrtiotalet. Jag älskar det. Det är såna här kommentarer som får mig att le.

Efter att Theo hade pratat klart om sin barndom började Noah berätta om sitt liv inne i magen på mig. Saker jag inte hade en aning om. Han hade haft party för alla bäbispolare och ätit kakor och glass. Han hade slängt tårta på min mage och sedan sågat sig ut. Och här fanns han alltså nu! Intressant. Inte konstigt att det gör ont att få ut sin unge!

Dags att sova mina vänner. Vi hörs i morgon.

Theo för många ååår sen...

Kommentarer
Postat av: Eva

Sågat sig ut?! Aj!! Haha.. kul att de har fantasier, vad vore barnen utan dem? Puss, vi älskar dig med!

2009-06-09 @ 21:48:44
Postat av: Segsliten

Underbara barn! Sågade han sig ut? Nu förstår jag varför du har reklam för läkemedel mot ändtarms besvär!

Kram ☺

2009-06-10 @ 10:03:17
Postat av: evelina

shit va härliga de är :)

2009-06-10 @ 14:02:46
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0