Jag hatar kor!

I dag har jag varit på sunkhumör! Andra dagen hemma med sjuka barn. Eller rättare sagt: ett sjukt och trött barn, och ett överaktivt- inte ett dugg trött eller sjukt! Ena barnen ska man passa upp på och det andra leka med. När Noah började piggna till på eftermiddagen kände jag att jag inte skulle orka så mycket mer. Jag kände mig skitsur.

Och mitt i det där skitsura kom Noah på att hans ko (!) fyllde ett år. Just på den här sunkiga dagen. När ett mjukisdjur fyller ett år måste det ju firas! "Mamma, Kois fyller ett år idag!", "Mamma, säg grattis till Kois!", "Mamma, när någon fyller år brukar man ha kalas!", "Mamma, är det okej om vi bakar en tårta och blåser upp ballonger?", "Mamma..."

Här ungefär kände jag paniken stiga. Jag kunde inte vara otrevlig mot stackars Noah när han äntligen började känna sig frisk, men något jävla KO-KALAS ville jag verkligen inte ha! Men tjatet fortsatte...Och Theo hängde på (konstigt). Vi bakade tillslut chokladbollar (JAG bakade, Theo åt och Noah tittade på eftersom han inte ville bli kladdig!),  vi (jag) blåste ballonger och gullade med den förbannade kon som hade en jobbigt mjuk och tillgjord röst.

Kon: "Hej, vad heter du?"
 
Sura mamman: "Hej hej"

Kon: "Men säg vad du heter, jag heter Kois!"

Sura mamman: "Snälla Noah, jag har verkligen ingen lust..."

Kon: "Men det är mycket trevligare när man vet varandras namn!"

Sura mamman: (Med ett plågat inre och ett tillgjort yttre) "Jag heter Victoria!" (Stick nu för fan!)

Kon:
"Jaha, hej Victoria...blablabla"

Så här fortsatte det...i all evighet. Från och med nu så hatar jag kor. Från och med nu ska jag bara äta kor!

Vi hade ko- kalas, drack saft och åt chokladbollar. Eller, jag åt. Theo hade åkt på simskola, Noah hade ont i magen och kon...var typ redan död! Efter kalaset tillverkade vi partyhattar med stjärnor och snören och Noah var chockad över att jag inte ville ha någon (mycket konstigt!).

I vanliga fall kan jag tycka att sånt här är lite gulligt, men idag...näe! När det plågsamma gick mot sitt slut sa Noah: "Mamma, i morgon fyller Kois två år!" I helvete heller att han gör, i morgon ligger han i soptunnan lille vän!!!


Kommentarer
Postat av: Linis

Haha...bästa på länge förlåt att jag skrattar på din bekostnad (puss) Men du jag hatar Kor också...o de har jag gjort länge! :P Saknar er massor. Pussar o kramar till dig min fina :)

2009-01-22 @ 22:37:33
URL: http://evelina84.blogg.see
Postat av: Eva, Jim & Joel

Hahah fy f... jag kan inte sluta skratta!!! Haha!!! (stackars dig, men situationen är baar för rolig) PUSS

2009-01-23 @ 10:54:22
Postat av: Peter Andersson

Första gången jag viker mig av skratt efter att ha läst ett blogginlägg. Dina brukar alltid vara bra men det här, det tar priset...



"Vi bakade tillslut chokladbollar (JAG bakade, Theo åt och Noah tittade på eftersom han inte ville bli kladdig!), vi (jag) blåste ballonger och gullade med den förbannade kon som hade en jobbigt mjuk och tillgjord röst."



Det du beskriver gör ju att du växer mer i mina, och troligtvis andras, ögon eftersom du var på dåligt humör men trots detta ställde dig och bakade chokladbollar och lekte ko.. asg



Vad jag ville säga var bara att du ÄR VÄRLDENS BÄSTA MAMMA för Theo och Noah!!!!



hahahahaha, kan inte sluta skratta... Som sagt, skriv en bok!

2009-01-23 @ 13:05:44
URL: http://pppeter.blogg.se/
Postat av: Malin

hahahaha fan så jäkla skön blogg, känner igen mig så fruktansvärt mycket. Tur de sover ibland så man kan tänka efterhur mycket man igentligen älskar dem.

2009-01-23 @ 13:24:54
URL: http://familjenwiden.blogg.se/
Postat av: Anonym

JA jag kan bara hålla med DU ÄR VÄRLDENS BÄSTA VICKE ;) / Tingeling

2009-01-23 @ 19:51:19
Postat av: Skönt Hemma

Ha ha, en till här som känner igen sig :)

2009-01-23 @ 23:24:43
URL: http://skonthemma.blogg.se/
Postat av: segsliten

Alltid lika kul att vara mamma! Jag har också två små pojkar (läs vildar) och vet precis hur det är. Jag försöker vara självironisk (när det går och inte samma dag dock) och skratta åt allt som händer. Hur ska man annars orka?

Kram

Ha en skön helg!

2009-01-24 @ 12:53:20
URL: http://permanentformsvacka.blogspot.com
Postat av: Gerd Blixt

Vilken härlig tjej du är. Du vet inte hur många skrattstunder du gett mej.Fortsätt blogga

2009-01-24 @ 18:26:58
Postat av: Gerd Blixt

Vilken härlig tjej du är. Du vet inte hur många skrattstunder du gett mej

2009-01-24 @ 18:39:23
Postat av: Anonym

Håller med lillebror...skriv en bok, den skulle sälja som smööör ( och köpas av oss andra morsor som tycker barnen e såååå mysiga i bland)

Ja, kul hade ni nog den dagen, eller Theo och Noah, eller kanske inte de heller...ha ha ha

Puss på dig, di e bäääst

2009-01-25 @ 18:27:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0