Klocka endast 25 kronor...

Om jag tar ett kort på en fin klocka och sätter ut den billigt på tradera. Sedan när jag har fått en intresent så skickar jag paketet, flyr från landet och blir helt anonym...kan de då få tag i mig när de har öppnat paketet och hittar Theo där? De söker förmodligen inte efter mig direkt eftersom de kommer att tycka att pojken är gullig. Det tar några timmar innan han tinar upp och visar sitt rätta jag. Och då sitter jag redan på en obebodd ö och vilar. Undrar om det skulle funka?!

Annars kanske jag kan låtsas att jag glömmer honom på Ikea nästa gång vi är där. Jag lämnar in honom i lekrummet, tappar min lapp med Theos nummer och så åker jag hem...(jag har givetvis uppgett ett falskt telefonnummer).

Jag kanske kan låta bli att hämta honom på dagis i morgon och stänga av telefonen, släcka alla lampor och skriva en lapp på dörren där det står "jag tycker att ni har misslyckats med hans uppfostran, försök några år till så kommer jag och hämtar honom när han har blivit lugnare!!!"

Eller så behåller jag honom och kämpar ett tag till. Jag läser på om hur man tämjer ett vilddjur, rakar av mig håret (eftersom det gör så ont att slita av det) och biter ihop, helt enkelt...

(Jo men visst, den här helgen varit lugn och bra. Skitbra! En av de bästa i mitt liv faktiskt...Lugn och rogivande, inget bråk, gnäll eller annat som kan verka jobbigt för en ensam mamma. Inte alls. Det har varit roligt. Jag har nästan skrattat ihjäl mig. Tårarna kom från skrattattackerna och håravfallet berodde på åldern. Jättebra. Fint...Hoppas jag lever i morgon...)

Kommentarer
Postat av: Linis

Åååå....han var ju lugnet själv när ni var inne hos mig ;) Saknar er iaf! Pussar o kramar till min underbara familj ;)

2009-01-11 @ 22:09:55
URL: http://evelina84.blogg.se/
Postat av: Eva Skullman

Stackars dig. :( Men tänk på de ljusa stunderna då allt känns relativt bra iaf. O snart kommer ni upp hit! Då får du en annan unge o gosa med. :) Kanske ngt lugnare än dina busiga barn, än så länge.. :) Ses snart! Puss

2009-01-11 @ 22:38:38
Postat av: pinnen

jag kan ta honom om han kan diska och laga mat och INTE lukta koskit

2009-01-11 @ 23:10:28
Postat av: mia

du levde i dag då jag ringde..

ja, han e lite vild pojken, men det går över, snart tror jag....låt oss säga om ett år eller så...puss

2009-01-12 @ 18:57:10
Postat av: Anonym

du levde i dag då jag ringde..

ja, han e lite vild pojken, men det går över, snart tror jag....låt oss säga om ett år eller så...puss

2009-01-12 @ 18:57:52
Postat av: Peter Andersson

Som sagt, en bok skulle sälja som smör...

2009-01-13 @ 21:47:00
URL: http://pppeter.blogg.se/
Postat av: Eva, Jim & Joel

Ja! Du får gärna skicka bilder till oss! Vet att du tog en massa bra kort! :) Puss (Ja, kom snart igen!!!!)

2009-01-21 @ 21:25:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0