Ensamma människa.

Å så sitter jag här ensam igen. Jag börjar bli van. Barnen ligger och hostar i kapp och hunden gnäller vid dörren och tror att jag tänker släppa ut honom/henne (?). Det är nog en han för annars borde den ha löpt någon gång...kanske sen i utvecklingen, hrm...intressant. Ska kolla upp!

Jag la Theo med buller och bång i kväll och jag är förvånad över att han inte har kommit upp en enda gång- han borde veta om sina rättigheter som barn: man har rätt att bråka när man är tre år (eller just det vet han ju om), man har rätt att jävlas och kliva ur sängen tjugo gånger innan man somnar! Det hade jag gjort om jag vore honom. Han var skitarg för att jag inte läste en bok i kväll. Eller, han var arg för många saker. Skrek och bar sig åt. Så jag sa god natt och gick ut. Bara så där! Det är en timme sedan och han ligger kvar (vad fan vet jag om det?!). Han är kvar på sitt rum i alla fall. Det är bra. Mycket bra!

Jag bestämde mig för att inte skriva om mina barn i kväll. Jag skulle skriva om något annat i mitt liv. Så här blev det alltså. Jag har inget annat liv. Jag är en mamma- punkt slut! Tjejen är borta, kvinnan likaså. Människan med ett eget liv är försvunnen och bara mamman är kvar. MAMMAN. Så jävla tragiskt. Vart tog jag vägen? Vad hände? Exakt när tappade jag bort mig själv? (Jag kanske ska fråga sambo, han undrar säkert också?).

Jag ska ändra mitt liv. Jag ska i första hand vara en människa. Sedan ska jag vara kvinna och sist mamma.  Så ska det bli! I morgon ska jag inte skriva ett ord om mina barn! (Men om jag mot förmodan ändå skulle göra det, så är det för att jag är så senil...jag kommer garanterat att glömma bort det, men jag ska försöka).

En annan sak som jag har funderat på och som jag har kommit på nu, är varför jag ofta duschar två gånger varje dag. Här är svaret för alla som är intresserade (ni är säkert jättemånga!). I vårt hus finns det bara ett enda ord som aldrig är fel att säga. Det spelar ingen roll hur många gånger man säger det, eller på vilket sätt man säger det. Det används i snitt en miljard gånger, every fucking day! Mamma! Är ordet. Det spelar ingen roll om mamman pratar i telefon, läser en tidning eller sitter på dasset. Det kan man alltid använda. Pappa är däremot ganska sällsynt och används inte överdrivet precis. När pappa vill vara i fred är toaletten ett utmärkt ställe att vara på. Där kan pappa vara i (lätt )en timme utan att bli saknad. Mamma däremot får minsann kissa med dörren öppen (konstigt att man är förstoppad!). Det enda stället i huset jag får vara i fred på är alltså i duschen, som ligger i källaren. Dit orkar ingen gå och jag kan inte höra skrik och rop eftersom jag sprutar vatten i mina öron. Underbart! Så nu alla ni som har undrat varför jag är torr som Sahara och skrynklig som ett russin- jag vill bara vara ifred!

Dags att sluta svamla. Ha det bra alla fina!

Ps, hunden var visst en hane.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du är en människa Vicke, en mycket brá sådann tom :). Denna människa är en underbar mamma och en suverän kvinna :) kram Tingeling

2009-01-27 @ 22:56:51
Postat av: Peter Andersson

Mm, med tanke på att byrackan heter Chico så...



Forskning visar att barn ställer frågor ungefär 400 gånger dagligen. Undrar vad samma forskning skulle visa vad gällde ordet "mamma"...



Annars håller jag bara med Jackie..

2009-01-27 @ 23:11:56
URL: http://pppeter.blogg.se/
Postat av: Anonym

Och OM du blir senil kan jag säga att du lika förbannat är: människa, kvinna och MAMMA ändå....MEN...en sak till, du kommer garanterat tillbaka till din barndom, och då kan du jävlas tillbaka.....he he he....

Kram syster yster som jobbar med senila...

P.s du e bäst vicke.....

2009-01-28 @ 00:17:06
Postat av: Linis

Kom hit!! Jag lovar att inte ropa o skrika på dig :) Saknar dig massor! Pussar o kramar

2009-01-28 @ 20:49:46
URL: http://evelina84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0