Snart sommar...

Vilken underbar helg! Vi har varit ute nästan hela dagarna och barnen ser ut som små kultingar som precis har rullat sig i gyttja, när de kommer in. De undrar varför de måste bada varje dag. Ja det kan man ju undra. Visserligen har jag köpt svarta lakan till Noah men det känns ändå lite snuskigt att stoppa ner honom där- obadad.

         

Man kan nu säga att vi samlar på smuts. Vi har halva sandlådan inne och den andra halvan ute. Det känns inte lönt att städa...men å andra sidan kan det ju vara roligt att få bygga sandslott i köket...det är det inte alla som kan. (Inte konstigt att det aldrig är någon som hälsar på...)


Snart börjar min nedräkning till semestern och när den väl har börjat så blir det dags att räkna ner tills jobbet börjar igen. Man kan nästan tro att jag gillar att räkna! Saken är den att jag föddes till pessimist. Varje lördag eftermiddag tänker jag att helgen är slut. Har jag långsamma bilar framför mig tror jag att de kör sakta bara för att djävlas. Har jag irriterande bilister framför eller bakom mig och de svänger åt samma håll, är jag säker på att de bara vill störa mig. Och så vidare. Så där håller jag på. Den eviga pessimisten (eller finns det ett annat ord för mig? En diagnos eller så???)

Tänker man negativt om allt, kan det ju bara bli bättre!!!

Nu ska jag lägga mig. (Jag kommer garanterat inte att kunna sova någonting på hela natten...)Stor kram;)


Kommentarer
Postat av: Peter Andersson

Vad gäller din pessimism bör du ta reda på lite fakta kring fenomenet Murphy och dennes lag.



Vad gäller det sista kortet. Så mycket kärlek (eller jävelskap) i Theos ögon när han tittar in sin bror...



Tack för maten idag

2009-04-26 @ 22:00:43
URL: http://pppeter.blogg.se/
Postat av: segsliten

Låter ungefär som här, men lite skit i hörnen har ingen någonsin dött av! Blir det för mycket inne, så kan ni ju alltid flytta ut i trädgården, sandlådan verkar ju vara ren och ledig snart!

Det där med att tänka negativt var verkligen en positiv tanke, så du tar dig!

Kram ☺

2009-04-27 @ 09:45:37
URL: http://permanentformsvacka.blogspot.com/
Postat av: Eva

Härliga kort! Puss

2009-04-27 @ 11:54:45
URL: http://evottpevott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0