Dagbok

Jag funderar på att använda min blogg som en slags dagbok, så att det blir skrivet varje dag. Jag skriver om vilken skit som helst alltså, även då det inte har hänt något intressant. Det dagar då det har varit precis dött får jag väl skriva i dåtid. Jag kan ju alltid skriva om mina graviditeter, förlossningar, kolikbarn då och nu, koliksambo och så vidare. Det finns ju hur mycket som helst egentligen. Så från och med nu får ni kanske sålla bloggen och hoppa över det ni inte gillar (som när jag skriver om utseendet på min moderkaka och sånt där äckligt...vet ni vad den vägde förreten???SKOJAR bara- det är en hemlighet även att ni är hur nyfikna som helst...)

Så här kommer den. Kära dagbok.....Hej hej lilla dagbok.....Första kapitlet i min dagbok....äsch!

I dag har vi städat och fejat hela dagen. Barnen har lekt ganska bra med bara lite bråk då och då, och så måste det ju vara så att man slipper åka in till akuten och undra vad det är för fel på dem...Friska och krya är de!!! I morgon ska vi ha det tredje kalaset för Noah och 15 barn kommer att drälla in. Härligt! Theo ska till och med få vara hemma denna gången så han är väldigt nöjd. Hoppas att han inte slåss för hårt bara, det vore pinsamt!

Noah är så tacksam för att jag är så snäll som han uttryckte det när vi åkte bil från ett lekland i går. Theo höll inte med. När Noah sa "Mamma, du är bäst" så hör jag Theo säga "Det är hon inte!!! Hon är faktiskt DUM!". Sedan sjöng han en sång resten av vägen där delar av texten lät så här: "Mamma är väderlös, hon är väderlös, så dum och väderlös...la la la...". Vilken gullig son jag har. Så tacksam för att jag hade åkt över 20 mil för att de skulle få leka. Jag älskar tacksamhet!!!

Nu är det dags att knyta sig, men jag återkommer (förmodligen) i morgon. Sov gott.

Kommentarer
Postat av: Eva

Han tycker att du är bäst innerst inne, men det kan han ju inte erkänna för han måste ju säga tvärtemot vad Noah säger såklart! :)Det är bara till att skriva, man kommer läsa det ialla fall och jag vill faktiskt veta vad din moderkaka vägde, det fick aldrig vi veta, men vi frågade aldrig och det kanske man borde gjort? Nattinatt & puss!

2009-04-18 @ 22:36:20
Postat av: segsliten

JAAAA! Vad kul att du tänker skriva varje dag!!!!! Inget roligt med otacksamma barn, ibland fattar jag ingenting?? Först kör man land och rike runt för att göra något kul med barnen, och så får man bara skäll och otack. Sen så gör man nästan ingenting, och då får man höra att man är såååå gullig, världens bästa mamma osv. Jag har aldrig riktigt fattat hur det där funkar egentligen. Vilka är kriterierna för en bra mamma? Det bästa är nog att aldrig göra någonting :), för då är de sååååå tacksamma för minsta lilla struntsak!

Kram ☺

2009-04-19 @ 09:56:53
URL: http://permanentformsvacka.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0