"Måste- göra- lista"

Min "måste-göra-lista" för helgen såg ut så här:

* Dammsuga hela huset

* Hänga upp två krokar (= få min sambo att hänga upp dem...= ännu svårare)

* Dammtorka

* Skura golven! Mycket viktigt! Helst med tanke på att man liksom stannar upp i köket, helt ofrivilligt eftersom man har fastnat på golvet...Klet klet. Eller som Theo uttryckte sig när han stod och tittade på alla fläckar: Men vad har hänt här!!? ( Jaa du...mamma har ingen aning, vet du vad som har hänt???Ingen som har städat eller?)

* Skruva ihop en ny kontorsstol (= få min sambo till det)

* Städa mina garderober (alternativt: köpa en skyddshjälm att ha på mig när jag behöver hämta kläder)

* Med andra ord: Storstäda huset!

Min "måste- göra- lista" för i morgon ser exakt likadan ut...snyft! Hur fan lyckas jag att inte göra en enda sak av det jag har på min lista? Det är ta mig fan skickligt! Det jag gjorde i stället var:

* Mös med barnen

* Särade på barnen (näe, det ska inte stå benen!)

* Stannade på ett kalas Noah var bjuden på...i TRE timmar och som enda kvarvarande förälder! (Stackars Noah den dagen han ska på sin första date när morsan sitter och trycker i ett hörn med ögonen fastklistrade i honom)

* Passade också på att meja ner ett rådjur på vägen hem...det var lika bra när man ändå var ute och körde liksom (det betydde ju att jag inte skulle komma hem så snabbt och därmed inte hinna städa alls! Supersmart.)

Så nu sitter jag här och är förbannad på mig själv för att jag kommer att få städa i morgon (med två terrorister och ingen hjälp av sambo. Supersmart. Verkligen!

Och nej! NU orkar jag verkligen inte städa...

Kommentarer
Postat av: Peter Andersson

När jag var hos er härom dagen var ju huset jättestädat. Hur kan det gå så snabbt utför? :)



Kram på dig, familjens lilla städerska.. Eller inte

2008-10-26 @ 20:11:38
URL: http://pppeter.blogg.se/
Postat av: Evelina

Förlåt...det var kanske jag som hindrade ;) Puss puss, saknar er redan!

2008-10-27 @ 11:02:25
URL: http://evelina84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0