Min idol...

Det finns endel personer som jag ser upp till. Verkligen ser upp till. En av dem är min lillebror Peter. Ni vet vem han är. Allihopa. Han är killen som gjorde det som ingen annan vågade göra. Han pratade om något som alla håller med om, men som ingen vågar säga. Han sa det. Högt och tydligt. Och han gjorde det med bravur.

Jag är så stolt. Och även lite avundsjuk (men på ett positivt sätt). Jag önskar att jag vore som Peter. Ibland tror jag att jag är det. Jag inbillar mig det. Jag hoppas. Jag vill gärna tro att jag är lika modig som honom. Jag vill gärna tro att jag alltid säger det jag tycker och det jag tror på. Ofta gör jag det, men kanske inte alltid. Ibland är jag lika feg som många andra. Ynklig och svag. Ibland.

Men jag ska sträcka på mig och vara stolt. Inte över mig själv. Men över min bror. Lillebror. Att han blev så förbannat bra och genomgod. Jag är så stolt. Jag är så tacksam över att han blev just min bror. Tack Peter (inte för att det är din förtjänst att vi är syskon, men ändå). Tack för att du är en så fin människa och för att jag får vara din vän! Jag älskar dig!

Och alla ni andra fem syskon: jag älskar er också!


Kommentarer
Postat av: Peter Andersson

Vicke - det är fina ord men jag vet att du ser upp till många, många fler eftersom du är ganska kort.



Älskar dig med! tror du det är okej att skriva "älska" till sin syster förresten?

2008-11-27 @ 21:45:58
URL: http://pppeter.blogg.se/
Postat av: Anonym

För det första är jag inte så kort- jag är MEDELLÅNG! Och för det andra så hoppas jag att det är okej med ordet "älska" utan att bli anklagad för inc...Det finns människor som inte vet vad det betyder, men det kan de ju slå upp i fall de undrar! Kram (upps...gjorde jag bort mig nu?!)

2008-11-27 @ 22:03:07
Postat av: bin laden

det märks att peter går i sin storebrors fotspår

lika kloka

2008-11-29 @ 18:22:52
Postat av: Anonym

Håller med dig Bin Laden...Ni är så kloka!Kram.

2008-11-30 @ 19:03:41
Postat av: Anonym

Den ene trögare än den andre då det gäller vår ironiska humorvärld...skratt..

Fina ord, jag skriver under på de jag oxså..

Men du syster yster!!!

Du är oxså en fin,klok,ärlig människa.

Och så är du toppenbra att vara barnvaktåt kräksjuka barn!! Kram mia

2008-11-30 @ 20:01:13
Postat av: Eva Skullman

Jaha, men då måste jag med skriva då. Håller med alla ovanstående inlägg och det enda jag tillägger får vara: Det är underbart att ha syskon som ni och jag är mycket mycket lyckligt lottad här i världen som har er allihopa! Älskar er! PUSS

2008-11-30 @ 20:32:42
Postat av: Anonym

Tur för Lili att hon är så duktig, annars hade hon nog fått sova i garaget (OBS, du som arbetar för soc- det var ett skämt!). Nästa helg e det din tur att vara barnvakt, och det kommer att bi bra mkt jobbigare än att ha din lilla ängel med magsjuka och allt...Tycker redan synd om dig...men glöm inte att vi har tagit i hand- lovat e lovat. Puss!

2008-11-30 @ 20:34:45
Postat av: mia

ja hon e duktig...

men du ska veta....dina barn e goa att låna...

2008-12-02 @ 17:54:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0