Kloka lille Noah...

Noah undrade ikväll hur det kom sig att vi skaffade honom...

"Hur kom det sig egentligen mamma, att ni skaffade mig?" Jag svarade som det var. Att pappa inte var så sugen på barn först (men gärna ville träna...HA, jag skojar bara!) men att mamma tjatade lite så att pappa gav med sig. "Efter lite tjat blev pappa också sugen...". Då utbrister Noah: "Jaa du, om man tjatar funkar det alltid tillslut!!!".

Fasen. Jag som tycker att jag aldrig ger mig när barnen tjatar...(Han måste ha syftat på sin pappa!)

En stund efter att vi hade sagt god natt, ropade han på mig från trappan. Han sa "Hur kommer det sig att det aldrig funkar att jag lägger mig i er säng först, sen petar ni lite på mig och då går jag in till min säng. Varför funkar aldrig det?" Jag förklarade att det är viktigt att kunna somna i sitt eget rum och att han skulle gå och lägga sig igen. Men han skulle typ aldrig kunna somna...Jag undrade naturligtvis varför..."Det är så att min sömn funkar nästan aldrig!"

Stora tankar för ett litet barn. Undrar vilka världsfrågor som pluppar ut när han är tonåring!? Då är det nog lilla pappa som får stå för de svaren...

Kommentarer
Postat av: Eva Skullman

Det är stora tankar ja.. Men coolt att han frågade över sin existens.. Kram

2008-11-25 @ 21:41:33
Postat av: Peter Andersson

Lovely kid...

2008-11-25 @ 21:53:58
URL: http://pppeter.blogg.se/
Postat av: evelina

Haha..så söt... Men jag trodde de var storken som kom med era barn! Konstigt att det var du som fick tjata...Allt detta går inte ihop i mitt huvud riktigt ;) PUss o kram...saknar er massor

2008-11-26 @ 15:44:30
URL: http://evelina84.blogg.se/
Postat av: Anonym

berättade du inte att det VAR brevbäraren som var orsak till hans existens...asg....

...och sotaren till den andre....s

2008-11-30 @ 19:50:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0