Klibbig pasta och otacksam liten herre.

I dag serverades pasta och köttfärssås hemma hos oss. Jag hade lagat maten (eftersom sambo, mästerkocken inte var hemma) och blev för en gångs skull ganska nöjd med hur det smakade. Lite klibbig pasta och rinnig köttfärssås, men i alla fall.

Theo tog en sked med mat i munnen och utbrast: "Mmm, vilken god soppa!"
Soppa! Vilken förolämpling!  Visserligen ska jag kanske ska glad över att han ens tyckte om det, men ändå...jäkla lös var den faktiskt inte!!!

Den klibbiga pastan tog han och tryckte fast under bordet som för att visa hur klibbig den faktiskt var. Det var säkert hans (elaka lilla) sätt att visa hur pasta inte ska se ut, vad vet jag. Den lille rackaren. Efter en stund när han hade blivit sur för att han inte fick lägga pastan på skeden och skicka iväg den i luften (han skulle förmodligen kolla om den kunde fastna i taket också) började han trotsa ännu mer. Efter varje  tugga mat han stoppade in i munnen sa han: blärk...blärk...blärk. Verkligen trevligt. Tacksam unge...

Så i morgon blir han utan mat...(medan jag plockar ner pasta från taket)

Kommentarer
Postat av: Peter Andersson

Theo har en framtid som efterträdare till Glen Ramsey, "den elake kocken"... :)

2008-11-23 @ 20:55:59
URL: http://pppeter.blogg.se/
Postat av: Eva Skullman

Hahahahahahaha. Fy farao! Låt han laga maten nästa gång då ska ska vi se hur den blir! ;)

2008-11-23 @ 21:24:14
Postat av: eve

Hej vännen!! Åååå vad jag saknar er...(ja att få mat kastad över mig kan jag klara mig utan...men annars ;) ) Hoppas allt är bra. Har varit dålig på att höra av mig...men det har varit tentaplugg så börjar allt sippra ut ur öronen på mig.. Pussar o kramar Eve

2008-11-24 @ 16:52:36
URL: http://evelina84.blogg.se/
Postat av: Anonym

ha ha ha...skicka barnen hit...din store gillar inte min mat men den lille äter ju utan att säga blärk...ska vi byta ungar? Har en 17 och 16 åring att byta om du vill???Mia

2008-11-25 @ 00:10:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0