Värsta cykelgalningen!!!


Noah fyller snart 5 år och har aldrig fått chansen att lära sig cykla (mammas o pappas fel måste jag erkänna) men i dag skulle vi träna. Utav bara helvete! Så länge han ville och orkade.


Så vi åkte i väg till en stor park, en camping med olika slags "landningsunderlag" så att han skulle kunna välja själv hur mycket han skulle kunna tänka att slå sig...


Det fanns nästan inga hinder utom en enda lyktstolpe (som han givetvis körde in i) och det var stoora ytor. En bil var parkerad också en bit därifrån, och den missade han naturligtvis inte heller!


Noah cyklade som en galning. Hela tiden, tills det blev stopp. Han styrde rätt mot en byggnad samtidigt  som han säger "oj då, ett hus". Och där brakade han in! Han skrattade och satte sig på cykeln igen. Så tuff! Och jag som hade förväntat mig (fördomsfull, jag vet) många tårar och protester! Men icke!


Där var alltså egentligen inga hinder eftersom de var så långt i från, men Noah lyckades ändå att träffa det som fanns. Inte så dåligt alls. Bara det borde han få en medalj för...


Det var en jätterolig dag och jag sörjer att jag inte hade någon filmkamera med mig, för det var fan det roligaste jag har sett! Som Mr Bean ungefär...


I´m so proud!!!


Kommentarer
Postat av: Peter Andersson

Förstår att du är stolt. Inte illa att nästan kunna cykla obehindrat som femåring. Kul att han var bra på att köra in i de få hinder ni hade ställt ut.

Stolt morbror

2008-03-02 @ 21:03:58
URL: http://pppeter.blogg.se
Postat av: Evelina

Envis liten kille som inte ger sig förrän han lyckats :) Frågan är om du hade haft tid att filma ;) Antar att du fick springa bakom som en galning efter honom...haha..puss o kram lina

2008-03-03 @ 07:54:39
URL: http://evelina84.blogg.se
Postat av: Eva J

Haha.. Jag undrar om Noah är lite som Alex är.. Att han tål mycket. "Oj, ett hus", låter ju inte direkt skönt att cykla in i. Go Noah! Puss

2008-03-04 @ 06:09:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0