Tokmamma!


I dag bröt Noah ihop på golvet. I en hög. Han tjöt av skratt och visste inte vad han skulle ta vägen. Och allt det där berodde på att jag berättade hur min dag på jobbet hade varit.


Jag är förskollärare och arbetar på ett fritids och i dag hade jag byggt med lego i flera timmar (med barnen naturligtvis...fast man vet aldrig med mig...).


Noah ramlade alltså ihop på golvet och lät så här:


"HA HA HA, du är tokig du som leker med barnen! Det har jag aldrig sett mina fröknar göra. HA HA HA..."


Jag frågade vad hans fröknar gör om de inte leker med barnen och han svarade:


" Tar hand om oss om någon gråter".


(Jäklar vad ofta barnen måste gråta på det dagiset om de inte hinner göra något annat än att ta hand om gråtandes barn...)


Sen fortsätter han:


"Och förresten tror jag att du håller på att bli ett barn igen som bara leker med lego!!!"


Där fick jag! Ja, vilken galen mamma jag verkar vara men jag kan tala om att fritidsbarnen har haft riktigt roligt med sin fröken i dag...


Kommentarer
Postat av: Peter Andersson

SÅ skön... Men tänk på vad du skriver syster, alla kan läsa ;)

2008-03-13 @ 21:50:15
URL: http://pppeter.blogg.se
Postat av: Anonym

HA HA så go´han är!! Men det är ju precis så en önske förskolelärarinna ska va ...som DU :), tänk att någon "vuxen" leker med barnen *s*,behövs flera sådanna!!!
Sköt om dej och dina barn
, kramar/J

2008-03-13 @ 23:02:54
Postat av: Lotta

Tänk om alla fritids o dagis-fröknar var såna som du,önskar mina barn finge ha de så bra när jag måst arbeta =).

2008-03-13 @ 23:44:16
Postat av: Evelina

Noah är för söt han,....akta så de inte gör illa barnen bara för att slippa leka med dem! Och du leker TROLIGEN med lego helt ensam. Eller så hotar du barnen...för är huset du bygger i mer än en färg...ja då blir det inte lätt för dem. Jag vet hur du är. Men du har säkert fixat så det bara finns en färg på legobitarna! ;) Saknar dig vännen. Ta hand om dig och familjen. Pussar o kramar Lina

2008-03-14 @ 08:33:03
URL: http://evelina84.blogg.se
Postat av: Anna

haha, så jäkla skön han är :p Men man får faktist inte släppa barnet inom sig, så fortsätt leka med lego :D PUSS

2008-03-17 @ 17:18:45
Postat av: Mia

ja du...du borde byta dagis låter det som...
Men å andra sidan,det Noah säger gör mig inte förvånad,har ju själv varit dår och hämtat honom!!

2008-03-17 @ 21:23:45
URL: http://mia71.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0