Dåligt samvete som bortblåst...


Jag tittar på "Rent hus" där man plockar larver ur kylskåp och gör bakterieodlingar från toaletten. Och så tittar jag på "Supernanny" där man försöker få bukt på överdjävliga barn och tafatta föräldrar.


Och om jag är riktigt deprimerad så tittar jag på "Lyxfällan" där människor shoppar med tomma plånböcker. Sedan blir de chockerade över alla räkningar som kreditkorten på ren jävelskap skickar hem till dem.


Och när jag har sett dessa tre program är mitt dåliga samvete som bortblåst.


Jag tänker inte städa mitt hus för det är ju i alla fall inte så skitigt som det på Tv. Jag har heller inget dåligt samvete för att jag har höjt rösten åt mina barn, eller tittat mellan fingrarna när de har bråkat. För de kommer inte i närheten av de djävelskap som jag såg på Tv och jag känner mig ändå som världens bästa mamma.


Sedan kan jag fortsätta handla något onödigt smycke som jag bara måste ha i mitt smyckeskrin, eftersom det matchar sammetsbottnen!


Mmm, så kan det vara. Men finns det något program som inte skulle ge mig bättre samvete så får jag nog kolla på "Du är vad du äter". Där jävla kan de platta till mig!!!


Kommentarer
Postat av: Eva

"Du är vad du äter" - det känns för jäkligt att se på..... Haha... Puss

2008-03-01 @ 22:22:33
URL: http://evottpevott.blogg.se/
Postat av: Evelina

Go girl!!! Diggar dig stenhårt vännen. Hoppas allt är bra med dig. Saknar dig. Puss o kram Lina

2008-03-03 @ 07:52:19
URL: http://evelina84.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0