Snart sommarlov...


Å så är midsommaren slut! Jag hann inte riktigt med denna gången, men roligt hade vi. Hoppas ni alla har haft en skön helg trots ev regn, knott och alldeldes för dyra jordgubbar.


I morgon är det jobb och sedan har jag låång semester efter tisdagen (= arbetslös) . Det ska bli skönt.

Noah har tjatat om sommarlov i flera veckor och verkar se fram emot att vara rastlös, bråka med brorsan och tjata om kompisar han kommer att vilja leka med men som är på dagis...Om ett par dagar kommer han säkert att fråga hur länge ett sommarlov kan vara, om det alltid kommer att vara så här långt...och om han någonsin kommer att få gå på dagis igen!


Vi lär bli vip- gäster på Alv för att fördriva tiden. Där gick det ju bra sist, så jag kommer nog att våga åka dit ensam med barnen. Det värsta är bara att barnen inte kommer att vilja gå åt samma håll, göra samma saker eller äta på samma resturang. Ena ungen får man vänta på i evigheter och den andra får man jaga i 120 för att få fatt...Men kul är det (faktiskt).


Vi ska så klart fortsätta med potträningen oxå. I dag har Theo bara kissat i kalsongerna typ...tio gånger. Inte så illa! Ena gången stod jag bredvid honom när han satt på stolen och jag sa "Theo ska vi gå och kissa nu?" Han svarade nej. Jag stod kvar några sekunder och Theo säger "Kissar". Och det betydde inte att han skulle gå och kissa utan att han håller på att kissa!


Andra gången kissade han på golvet och halkade i det så han for i väg och slog sig som bara den. "Man ska inte kissa på golvet" säger jag. "Näe, ibland man kissar stolen" svarar Theo...Ja minsann så är det. I bland kissar man på stolen. I bland i soffan eller i en kylväska...huvudsaken är väl att man inte kissar i blöjan!


Kommentarer
Postat av: Eva och Jim

Du kan skriva en hel bok om dina barn, det skulle garanterat gå bra. Haha. Älskar dig. Puss

2008-06-22 @ 22:01:49
Postat av: Evelina

Ja och inte torkar han upp efter sig heller...utan man ska behöva kliva i det!! suckar Fatta, nu måste jag ju boka tvättid! Tack för en mysig helg ;) trots det! Pussar Lina

2008-06-22 @ 22:36:22
URL: http://evelina84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0