Och med potträningen går det ju bra...not!


Eftersom Theo äntligen verkade tycka det var roligt att göra sina behov någon annanstans än i blöjan, började jag att hoppas. Skönt att slippa byta blöjor, slippa jaga honom runt huset för att sedan brotta ner honom på golvet. Slippa hålla fast honom och tala om att jag byter blöjan för hans skull och inte för min egen...Theo, jag får inte ut någonting av det här själv- det är inte för min skull jag vill ta bort din äckliga blöja som ger dig onda prickar som svider i rumpan...typ. Han verkar inte förstå- han tror bergis att jag bara jävlas med honom.


I alla fall...I går kom han till mig och sa att han ville kissa- på toaletten!!! Herre min skapare så glad jag blev, jag tror till och med att jag svävade in på toa med Theo i haserna. Han la på toaringen, klättrade upp, kissade, torkade och tvättade sig. Precis som man ska.


Jag berömde och Theo höll med om att han var duktig. En minut senare..."Mamma, Theo kissa tolaletten!" Okej, visst, han har nog druckit mycket i dag. På med ringen, klättra, kissa, torka och tvätta. Åhh så bra, tralalala.


Trettio sekunder senare "Mammaaaaa, Theo kissa tolaletten!" Ehh?! Nä, nu jäklar är det inte kul längre. Inte en chans att han är nödig igen. Det var bara en kul grej, garanterat. "Nehä du lilla grabben, nu får du allt vänta ett tag", säger jag.

Ett tag går...och jag hittar Theo i köket, nerkrupen i en pytterliten kylväska. Där sitter han och klämmer! Va fan, vad göör du i väskan pojk (säger jag inte, men tänker). Vad i helvete gör han? Sitter han och skiter i min kylväska???


Jag drar upp Theo, tittar ner på kisset i väskan och går in på Toa. Theo totalvägrar naturligtvis å bajsa (han kommer garanterat aldrig att göra det i toaletten mer, han kommer att bli en bajsvägrare i ren protest och få värsta förstoppningen, bara för att han inte fick göra det i kylväskan!).


(Snyft, min väska...så jäkla äckligt!)


Jag blev inte ens arg på honom och ändå så straffar han mig genom att råbajsa i blöjan lite senare (jag kanske ska åka in till skogen igen med honom så han kan bajsa där, för det verkar tydligen vara ett perfekt ställe...näst efter kylväskan då...)


Jag provar väl en annan dag, när allt är glömt och förlåtet!!! Nu ska jag gå och sörja min väska ett litet tag...


Kommentarer
Postat av: Evelina

Du kan ju köpa honom en egen kylväska varje gång han fyller år. En storlek större varje år. Visst det blir inte billigt när han kommer upp i ålder, att behöva börja köpa kylboxar! Det var roligt att träffa er igen :) Hoppas vi ses snart. Puss o kram Lina

2008-06-18 @ 09:00:49
URL: http://evelina84.blogg.se/
Postat av: Eva

Haha, han fick ju inte gå på toa! Vad skulle han ha gjort? Haha,.. fy fan, vad busig han är.. PuSs

2008-06-19 @ 10:05:18
Postat av: Evelina

Hej vännen! Det var mycket trevligt att umgås med er idag :) Eftermiddagen o kvällen har varit väldigt lång sen dess. Tänkte bara påminna dig om det där inlägget du skulle skriva ;) Du vet om Noah på dagis! Haha..mycket läsvärt :) Hoppas hemresan och tårtbakandet gick bra. Ha en supermysig midsommar så hoppas jag att vi kan ses något nästa vecka. Pussar o kramar Lina

2008-06-19 @ 20:18:24
URL: http://evelina84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0