Dåligt minne o gräs i ändan...

Mitt minne blir kortare och kortare och jag har snart inte koll på någonting. Allvarligt talat. Jag  har alltid sagt att jag kommer att bli en sån där mamma som glömmer att hämta sina barn på dagis. Alla skrattar åt mig och tror att jag överdriver- om jag ändå gjorde det!


Jag har inte glömt mina barn...ännu! Men förra veckan var det nära. Jag körde rätt förbi dagis och var på väg hem utan barn när jag kom på varför jag var ute och körde. Upps, visst fan jag har ju barn!!! Det var bara att vända och köra tillbaka...


En annan dag gick jag  till bankomaten för att ta ut pengar eftersom de inte tar emot kort på fiket jag och syrran skulle till. Jag tryckte min kod och summan, tog mitt kort och gick. Jag gick!!! Utan pengar- hur jävla dum får man bli!?


Ja ja, så e livet.


En helt annan sak. Vi har varit borta i helgen och kom hem i dag. Resan tar ca 2,5 timma och vi tar alltid en paus med mat på vägen. Innan vi satte oss i bilen igen kollade vi med barnen om de behövde gå på toa, och det behövde de ju absolut inte. Theo har ju blöja så det är ju lugnt!


Efter fem minuter måste bara Noah kissa...och bajsa! Oj då, lite lätt panik eftersom han typ kräver en toalett var vi än befinner oss. "Det får bli i skogen" säger vi och det gick han med på. Stanna bilen, ut med ungen och in i skogen. Jag sitter kvar med Theo som säger "Theo med bajsa i skogen".


Theo som är totalt ointresserad av potträning vill alltså helt plötsligt göra sina behov någon annanstans än i blöjan! Visst, tänkte jag och tog ut honom. Inte en chans att han kommer att göra något där bredvid vägen. Jag höll upp honom precis utanför bilen och tänkte att han kunde få låtsasbajsa som brorsan.


Det var bara det att Theo bajsade riktigt rejält! Säkert rekordbajsning. Där, precis vid bilen! Snopet värre...Ska man nu behöva dra ut till väggrenar och skita och fortsätta dissa pottan eller kan han tänka sig att göra sina behov som alla andra!?


Enda kommentaren jag fick var: "Mamma, det killas"...Det kanske är för att du har grässtrån i ändan min vän


Kommentarer
Postat av: Anonym

hej!

hur har dagen varit?

jag startade en tävling idag.

kul om du deltar

www.enlitentax.blogg.se

2008-06-15 @ 20:53:14
Postat av: Peter Andersson

Haha, så skön!

2008-06-15 @ 20:53:55
URL: http://pppeter.blogg.se/
Postat av: Eva och Jim

Förlåt, men vi kan inget annat än att skratta här i soffan. Theo, lilla Theo. Haha. Åh, ni är så härliga allihop! Love u all. Puss Eva och Jim

2008-06-15 @ 21:14:12
Postat av: Evelina

Haha... Jag har själv syskon som hellre verkar skita i skogen än hemma...Jag är iaf inte lagd åt de hållet... Men det är ju en annan historia ;) Jag glömde mina pengar i bankomaten i början av året. Var på IKEA i Kalmar och tog ut pengar först. Gick in o handlade.... Kom på först när jag skulle åka hem att jag inte hade tagit dem. Nä de var såklart inte kvar! Inget roligt för en fattig student. Och framför allt jäkligt klantigt! (Hade samma dag kuggat på en tenta, så ni kan ju gissa min lycka...) Saknar er. Sitter o tänker på när jag ska hinna göra ett besök. Ta hand om er. Pussar o kramar Lina

2008-06-16 @ 08:42:07
URL: http://evelina84.blogg.se/
Postat av: Anna Patron

Hahaha ASGARVAR HÄR BORTA ! vilken unge du har :D

2008-06-17 @ 19:58:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0