Min älskade illbatting...


Jag och Theo skulle köpa skor i går, till Theo alltså. Det var bara det att han inte alls ville ha några nya skor. Totalt ointresserad var han. Och det är ju inte så konstigt eftersom han bara är två och ett halvt år. Hur kul är det med kläder och mode då?!


I affären blev han totalt vansinnig. Han tittade på sina fötter och sa att han redan hade ett par skor. Han började skrika och trilskas, vägrade prova eller ens titta på skorna jag höll fram.


Tjejen som hjälpte oss gick och hämtade en pixibok till honom och sa att han kunde få den (så gulligt). Theo tittade på boken och sa surt "vilken liten bok!" (såå tacksam...). Jag skämdes och sa något i stil med " Ja visst är den, så gullig...inte alls som våra stora böcker hemma...ehh!?".


Vi krängde på Theo skorna under höga tjut och enorm protest, helt genomsvett blev jag. Jag betalade, tog Theo i famnen och gav honom hans bok. Theo tittar på boken och säger högt och tydligt (jo visst, kunde han minsann tala tydligt) " Mamma! Den här boken är FUL!"


Och så kastade han den demostrativt och otacksamt i golvet!!! Jag skämdes och kläckte ur mig "Oj då Theo, du tappade visst boken!" (= ännu mer pinsamt...vaddå tappade!?). Jag smet snabbt ut därifrån...


Skorna är snygga och han slipper nu vika tårna så det får ju vara värt den pärsen...Gulliga bålgeting...tur att jag älskar dig så mycket!!!


Kommentarer
Postat av: Peter Andersson

Han är så skön:



- Hämta mer glass, mamma!

- Nej, Theo...

- NU!

2008-08-24 @ 22:25:05
URL: http://pppeter.blogg.se/
Postat av: Eva

hahahaha... haha. Shit..

2008-08-24 @ 23:30:52
Postat av: eve

Haha... roligt! Tacksam kille det där ;) Men han blir nog kläd och skogalen senare, så du får tänka att du sparar pengar nu så länge han inte ber om allt ;) Vi ses stumpan! Puss i kramen och nyp i stjärten! //Linis :)

2008-08-25 @ 09:04:42
URL: http://evelina84.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0