Nackbrytaren.

Var hos en kotknackare förra veckan. Har bara varit en gång innan och då hade jag med mig storasyster som stöd, denna gången fick jag åka all alone...Har grymma problem med rygg och nacke och tänkte att han skulle bota mig...Helst för alltid.

Han ser inte jätteglad ut och är ganska brysk. Har humor men man vet inte riktigt när han skojar. I alla fall så kom jag dit och var lite lagom nervös. Jag har ju sett på Tv hur man bryter nacken av någon och det är nog exakt på det sättet man gör!

Han ber mig gå bakom skärmen för att klä av mig och bara det skrämmer mig...läskigt! Medan jag står där gömd och halvnaken passar jag på att ställa lite frågor. Väldigt försiktigt.

V: tror du inte min rygg blir bra om jag börjar gå på massage?
Tystnad...
V: ett par gånger i månaden alltså...skulle inte det vara bra?
K: det vill jag inte ens svara på...
V: fast det borde vara bra med massage när man har mitt problem...
Tystnad...
V: Ja alltså...i samband med träning menar jag! (Eh, det menade jag inte alls)
K: ja, jo det är ju en annan sak. Men träningen är det viktiga, men visst, massage kan väl hjälpa lite...
V: (phu!) jag tänkte väl det
K: fast det är bättre med träning!
V: ja, men det är ju skönare med massage (upps;djupt vatten...)
K: men det var ju inte det vi pratade om...

Jag avslutar samtalet och går halvnaken ut och ställer mig framför britsen.
Han tittar på ryggen och börjar sedan gå loss på varenda kota som har hoppat i väg, det gör ont som satan men inte mer än att jag står ut. Han är såå hårdhänt ska ni veta!

När han har knäckt nacken av mig ska han avsluta med lite massage..."Gud så skönt" hann jag tänka innan det brann till i huden. Jag skrek "Aj, jävlar så ont!!!"

"Vaddå, du tyckte ju att det var skönt med massage..." Säger nackbrytaren och jag kunde riktigt känna ironin i orden. "Jo, men inte sån här massage" säger jag och håller tårarna tillbaka (tur att man får ligga på ett sånt där hårt och oskönt engångspapper, för jag tror att det var det som sög upp mina tårar så att han inte kunde se dem efteråt).

"Jag tror att du tar i onödigt hårt faktiskt", skriker jag. Han svarar " det är detta som är massage" och så tar han i lite extra (jag är helt säker på det...han ville säkert straffa mig).

Jag överlevde med nöd och näppe och han sa till mig att klä på mig. "Du är lite röd på skinnet nu", säger han, och jag kan lova att han håller på att skratta ihjäl sig inombords...

När jag betalar (jo, man betalar faktiskt för smärta nu för tiden) så talar han om för mig att han inte vill att jag kommer till honom igen i fall jag inte börjar träna! Han har mage att säga att han aldrig mer vill se mig! Efter den behandlingen borde det vara jag som inte vill träffa honom igen!!!

Han säger att jag får gå till någon annan annars...(Och frågan är om jag inte borde göra det). "Jag skriver med stoora bokstäver att du ska ha tränat till nästa gång", säger han med en slags magisterröst. "Ja gör det, skriv med riktigt stora bokstäver så får vi se om vi syns igen", svarar jag och säger tack och hej. Så smyger jag därifrån och hoppas att ingen ser mig eftersom jag säkert är röd igenom kläderna efter den behandlingen...



Det tar emot att säga det men jag är mycket bättre i nacke och rygg nu (men inte heelt bra...faktiskt).


Ps. Jag tror det räcker med massage i alla fall...

Kommentarer
Postat av: Peter Andersson

haha, klockrent. Illa när man får betala för våld idag. Vi får se hur det blir med din träning... ;)

2007-09-17 @ 21:03:30
URL: http://pppeter.blogg.se
Postat av: Eva

Haha.. lite kul men stackars dig! Träna lite o gör gubben glà, då kanske du får en skön massage nån dag! Puss

2007-09-17 @ 21:09:22
URL: http://evottpevott.blogg.se
Postat av: Anonym

Usch det låter hemskt det du blir utsatt för...bättre och följa med å plågas lite på gymmet :)
där lovar jag att du inte blir röd iallafall :)
Kram på dej /J

2007-09-17 @ 22:36:18
Postat av: Mia

Ja du syster yster....jag lovar att vara med o hålla handen nästa gång..*ler*
Ingen tvekan att han är hårdhänt,jag vet!
Men en tröst i det hela(inte just nu kanske)men senare,är ju att han är ju en riktig kotknäckare som verkligen vill att folk ska bli bra.Det är ju värre om man hamnar hos någon som inte ändå får loss på koterna och man får gå igen,och igen och igen,allt för att tjäna pengar....
Puss o kram Mia

2007-09-18 @ 18:42:30
URL: http://mia71.blogg.se
Postat av: Evelina

du saknar min massage va ;)

2007-09-21 @ 17:49:12
URL: http://evelina84.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0