Äntligen!!!

Äntligen är den här! Älgjakten. Det ska bli så spännande och roligt att jag inte kommer att kunna sova i natt. Tänk att få vakna 5.30 av klockan som ringer i flera minuter innan någon stänger av den. Efter ett tag, när jag har somnat om kommer jag att få höra det ljuvliga skramlet nere i köket där någon gör matsäck i typ en timma. Och om jag somnar om efter det så kommer jag med säkerhet att vakna när någon ska banka på sig sina jaktkläder, slänga igen dörren för att sedan komma in igen fem gånger eftersom denne någon alltid glömmer en massa saker. Jag längtar.

Jakten är viktig! Hur skulle vi annars få tag i mat? Man har jagat sedan urminnes tider och det finns inget annat sätt att få tag i kött. Det är helt säkert. Så jag bordet vara glad att någon är så snäll att skaffa mat till mig och min familj. Det är jättesnällt! Och jag är riktigt lycklig över att sitta ensam på kvällarna. Det är skitkul! Helst eftersom jag är mörkrädd.

Och så måste man ha hund när man är jägare. Det fattar ju vem som helst! Man kan inte vara jägare utan att ha en riktig jakthund. Och sedan när man väl ha tjatat till sig en hund, så måste man ju jaga mer när man har hund. Det fattar man ju. Har man en jakthund så måste man ju sköta den också. Hunden behöver ju motion!!!

Jag älskar verkligen jakten! Det ska bli så kul att höra om alla djur som har setts, alla stenar man har hoppat över och alla granar som har skymt sikten...Och det är såå spännande att höra om vem som har sett vad...i flera dagar...

Inte undra på att jag känner mig så lycklig just nu!!!(Det har nog inte alls med min Ullaredsresa at göra...not!).

Kommentarer
Postat av: Peter Andersson

Suveränt skrivet... Det borde eg. inte vara på nätet utan i någon tidning. Go girl!

2007-10-07 @ 21:15:13
URL: http://pppeter.blogg.se
Postat av: Eva Johansson

haha, bra skrivet som sagt! Love u! Puss

2007-10-07 @ 22:57:42
URL: http://evottpevott.blogg.se
Postat av: Evelina

Undra vem denne någon är ;) Ja du tjejen, samma visa varje år. Hörde på radion att älgjakten hade satt igång, tänkte genast på dig! Hoppas resan till Ullared blir bra iaf ;) Kul att du ringde i helgen :) Blev så glad. Ändrade mitt humör lite, var ju inte på topp innan. Puss o kram Lina

2007-10-08 @ 15:05:53
URL: http://evelina84.blogg.se
Postat av: Mia

Jo,visst e det kul...men jag hade nog roligare...hade ju dina barn då och fick äran att gå till öppna förskolan...puss puss

2007-10-11 @ 19:26:00
URL: http://mia71.blogg.se
Postat av: Anonym

Vet precis hur det är.Jakten i första hand som alltid.Men så är det att va jaktänka o det värsta är att älgkött är ju inte ens gott ,så man får ändå köpa fläskkött o va ä det då för mening.

2007-10-11 @ 23:31:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0