Alv

Var på marknad på Alv idag med barnen och Noahs kompis Edvin (och mamma Ajsan). Det var kallt som attan och det blåste rätt i genom huvudet (eftersom jag inte har någon hjärna där). Det var kul i alla fall. Trots förfrysta kroppsdelar och en trotsig unge.

Noah är inte världens bästa på att lyssna på sin kloka (och inte alls tjatiga) mamma just nu. Så det slutade med att han inte fick handla godis som jag hade lovat. Och jag känner mig såå elak och skyldig. Han suktade efter alla goda klubbor och karameller i flera timmar och jag sa att han fick vänta tills vi skulle åka hem. Men så blev det alltså inte. För Noahs mamma ska alltid vara så jäkla konsekvent!

Noah blev ledsen och jag fick dåligt samvete. "Men alla andra får köpa godis mamma" säger han. Och jag som föddes utan hjärta svarade "Ja, alla andra utom du"... och så gick vi ut genom grindarna med tårar (Noahs) och ett blödande hjärta (mitt, och det måste ju betyda att jag har ett i alla fall- phu!).

Sorry Noah, men när du är i 30-årsåldern kommer du inse att jag hade rätt...

Kommentarer
Postat av: Peter Andersson

Starkt att stå emot! You go girl!

2007-11-03 @ 22:58:58
URL: http://pppeter.blogg.se
Postat av: Eva Johansson

Fy fasen.. men skulle han inte bli glad om han fick ett par sånna där ärtor lr vad fasen han äter som godis? Haha. Ser kanske inte lika mumsigt ut nej.. STackars Noah MEN han ska vara glad över att han har en så underbar mamma som dig! Puss

2007-11-04 @ 06:22:44
URL: http://evottpevott.blogg.se
Postat av: Evelina

Haha...tycker om dig också vännen... Jag tycker inte dina bilder var så farliga... Du är så söt så :) Man kan ju inte stämma dig för att du visar dig bland folk, men visst stäm mig för att jag visar ditt rätta jag på min blogg :P Haha, skojar med dig vännen! Sötnos! Puss o kram Lina :)

2007-11-05 @ 08:46:31
URL: http://evelina84.blogg.se
Postat av: Mia

Bra gjort tjejen..men förstår att det blöder i ditt hjärta (inte alltid så kul )
Men han lär sig snart han med (väntar fortfarande på att den store 16 åringen ska lära sig,det tar tid)..men å andra sidan är han där om tyyyp 12 år...ha ha ha....kram kram

2007-11-05 @ 21:45:03
URL: http://mia71.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0